Chrzest
Chrzest udzielany jest w formie uroczystej na Mszy Świętej o godz. 11.00 w ostatnią niedzielę miesiąca oraz w II dzień Bożego Narodzenia i Poniedziałek Wielkanocny. Chrzest zapisujemy w kancelarii parafialnej na podstawie aktu urodzenia dziecka (dokument z USC). Zapisujemy też datę i miejsce ślubu kościelnego rodziców i dokładne dane rodziców i chrzestnych. Rodzice i chrzestni uczestniczą w katechezie przed chrztem dziecka w sobotę przed niedzielą chrztu po Mszy Świętej wieczornej. Istnieje możliwość innej daty chrztu po uzgodnieniu w kancelarii.
Małzeństwo
Narzeczeni przychodzą do kancelarii parafialnej 3 miesiące przed ślubem (w ramach I spotkania). Przedstawiają wtedy zaświadczenie z USC (ważne 6 miesięcy), metryki chrztu z adnotacją o bierzmowaniu (ważne 6 miesięcy), dowody osobiste, świadectwo z lekcji religii z ostatniej klasy lub indeks i spisują protokół przed zawarciem małżeństwa. Otrzymują wypisane zapowiedzi do ogłoszenia w swoich parafiach. II spotkanie nie później niż dwa tygodnie przed ślubem.
Pogrzeb
Do kancelarii parafialnej przynosimy akt zgonu (dokument z USC), kartę zgonu i zaświadczenie Kapelana szpitala o przyjęciu sakramentów świętych przed śmiercią. Wtedy też ustalamy datę pogrzebu i sprawy związane z pochówkiem: grób ziemny, grobowiec, opłacenie grabarza. Informujemy grabarza o terminie pogrzebu, w nadzwyczajnej sytuacji może być wykorzystany grobowiec zastępczy. Przy pogrzebie z urną zostawiamy świadectwo kremacji (ksero). Groby nieopłacone przez okres 20 lat ulegają przekopaniu na nowy pochówek.